Остава да приготвим окончателния инсталационен пакет и започваме да инсталираме, по реда на регистрация в сайта, от другата седмица 27.01.2020

Какво трябва да приготвите през това време ?
- За да можем да инсталираме продукта, трябва освен касовия апарат,  да си закупите и кабел за свързване с компютъра (ако все още нямате ). Фирмата, която ви е продала касовият апарат би трябвало да знае и да може да ви предложи кабел за свързване.
- Когато започнем инсталирането, от Вас ще се изисква само да включите кабела, от едната страна в касовият апарат, от другата в компютъра.
- Инсталирането и настройките, ще ви направим ние, чрез дистанционна връзка през интернет.

Можете да се запознаете с ръководството за работа с продукта от тук


Регистрирайте се за да ви изпратим съобщение, когато продукта ще може да се ползва.
e-mail (задължително поле):
Касов апарат, от кой производител ще ползвате ? :
Въведете кода :
Антиспам код  
Приемам личните ми данни да бъдат използвани за изпращане на еднократно съобщение относно продукт СУПТО 2020, съгласно декларацията за поверителност на този сайт.
 
РЕГИСТРИРАЙ ME
Фискални устройства с които в момента е изградена връзка са:
ДЕЙЗИ, ДАТЕКС, ТРЕМОЛ и ЕЛТРЕЙД.



Повече по темата за НАРЕДБА Н-18 и касовите апарати можете да прочетете в статията по долу.




ВАЖНО !!! За клиентите ползващи стари версии на ФАКТУРИ, които нямат законови задължения да преминават към СУПТО продукт.

Това са клиентите които имат САМО разплащания по банков път. Или използват продукта в търговски обект в който НЕ СЕ ПРИЕМАТ разплащания в брой или кредитни/дебитни карти.

Препоръчваме да преминете към ФАКТУРИ 2019 - в тази версия са премахнати всички връзки с касови апарати и печат на касов бон, които ги имаше в старите версии.

АКО ИМАТЕ АБОНАМЕНТ за поддръжка преминаването е безплатно.

АКО НЯМАТЕ АБОНАМЕНТ можете да инсталирате ФАКТУРИ 2019 но ще трябва да подновите абонамента си. Подновяването става от самия продукт ( след като инсталирате ъпдейта с новата версия ), в долния десен ъгъл на основния екран има линк който се активира след като лиценза ви се разпознае.

След като инсталирате новата версия затворете програмата и изчакайте до около час преди да я стартирате отново, за да може системата да разпознае лиценза ви. Ако системата не ви е разпознала след 1 час. изпратете серийния номер на продукта , варианта ЕДНОФИРМЕН / МНОГОФИРМЕН който имате закупен, и булстат и име на фирмата която е закупила стария лиценз по e-mail, за да свържем лиценза ви със серийния номер ръчно.

Ето сигналите на програмата при стартиране, 1 час след първоначалното инсталиране за различните случаи:

Ако сте нов клиент или системата не ви е разпознала :


Ако лицензът и абонамента ви са активни :


Ако сте клиент с изтекъл абонамент :


След като един път лицензът ви е свързан със серйния номер, можете да си запишете серийния номер на продукта, ако се налага  в бъдеще да преинсталирате. Един сериен номер може да се използва само за една инсталация на продукта. Ако се налага да преместите продукта в нова папка или нов компютър, трябва преди това да го деактивирате от менюто СЕРВИЗНИ, ДЕАКТИВИРАНЕ.





Семинар на НАП - 'Данъци и осигуряване за 2020г'



Относно Новата Наредба H-18 за касовите апарати


Уважаеми Клиенти,

Ние не сме измислили промените в наредба Н-18. И ние, както и Вие сме в ситуацията, да трябва да се съобразим с новите законови изисквания, колкото неясни и недомислени да са те. Не принуждаваме никого, да преминава към новият софтуер за управление на продажбите, за това, освен че разработваме нов СУПТО продукт, продължаваме да поддържаме и старите софтуерни продукти ФАКТУРИ и СКЛАД, които могат да бъдат използвани от клиентите ни, не попадащи под действието на наредба Н-18. Това дали фирмата ви попада в действието на новата наредба, може да бъде най добре определено от хората които са запознати в детайли с дейността ви - вашият счетоводител или юрист.

По долу сме се опитали да Ви запознаем с някой основни моменти по новите промени, които могат да бъдат използвани само и единствено за Ваша информация.


Кой софтуер е СУПТО ?


Ключовият въпрос е приемате ли разплащания в брой или с банкови карти? ( Много рядко или почти не ползвам, се брои за отговор ДА)

-Ако отговорът е НЕ - Можете да ползвате какъвто софтуер си поискате без да трябва да се съобразявате с наредба Н-18. За Вас четенето приключи, няма смисъл да четете повече.

-Ако отговорът е ДА - Следва нов въпрос :


В търговският обект в който се намира фискалното ви устройство ( касов апарат или фискален принтер ) ползвате ли някакъв софтуер ?

-Ако отговорът е НЕ - т.е ползвате само касов апарат и издавате фактури от хартиен кочан. Четенето приключи и за Вас - сменяте си касовият апарат да отговаря на новите изисквания и си работите както до сега.

-Ако отговорът е ДА - Следва нов въпрос :


В софтуера който ползвате въвеждате ли наименования на стоки/услуги, количества, ед.цени ?

-Ако отговорът е НЕ - Значи не използвате СУПТО. Спирате да четете и Вие.

-Ако отговорът е ДА - Следва нов въпрос :


Данните които въвеждате запаметяват ли се в програмата ви - т.е. след като я затворите и отворите отново можете ли да видите информацията която сте въвели последните няколко дни?

-Ако отговорът е НЕ - Значи не използвате СУПТО. Спирате да четете и Вие.

-Ако отговорът е ДА - Почти 100% сигурно е, че софтуерът ви трябва да отговаря на новите изисквания на наредба Н-18. Във връзка с новите срокове 30.09.2019, до тази дата трябва да преминете към използване на СУПТО.





Ето и малко допълнителна информация събрана от различни източници:


Съгласно последните тълкувания. Всеки софтуер в който се въвеждат стоки, услуги, с техните цени и количества, ако се намира в търговски обект в който се извършват разплащания в брой или с карти и има налично фискално устройство ( касов апарат или фискален принтер ) се счита за Софтуер за Управление на Продажбите в Търговския Обект СУПТО и трябва да бъде свързан с фискалните устройства в обекта, както и да отговаря на изискванията в приложение 29 на Наредба Н-18.

Какво означава това ако ползвате наш продукт за фактури или склад.:

- Можете да продължите да ползвате продукта ФАКТУРИ или СКЛАД с последните им версии без да е необходимо да ги декларирате в НАП или да ги свързвате с касов апарат, само ако в търговския обект в който ги ползвате, нямате касов апарат и не приемате разплащания в брой или с банкови карти.

- Ако нямате касов апарат и всичките ви разплащания стават по банков път, не е нужно да декларирате или регистрирате софтуера , където и да било. Наша препоръка е да актуализирате към версиите които ще излязат в началото на 2019 г. в които всякакви връзки с касови апарати ще бъдат премахнати.

Според тълкуванията на НАП са възможни следните варианти :

   1- Търговски обект в който има само КАСОВ АПАРАТ ( без софтуер ) - Можете да си работите без проблем така. Трябва само касовия ви апарат да отговаря на новите изисквания.( срок: 31.03.2019 )

   2- Търговски обект в който ползвате само СОФТУЕР ( без касов апарат ) и не приема плащания в брой или с карта - Може да се ползва всеки софтуер. ( няма срок )

   3- Търговски обект в който ползвате СОФТУЕР и КАСОВ АПАРАТ - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО софтуера трябва да е от списъка на НАП по Н-18 тип СУПТО и да има връзка между софтуера и касовият апарат. ( срок 30.09.2019 )

   4- Търговски обект 1, в който има само КАСОВ АПАРАТ и не се ползва софтуер, Търговски обект 2 на същата фирма, в който се ползва само СОФТУЕР но няма касов апарат - Може да се ползва всеки софтуер, стига софтуера и касовия апарат да не се ползват в един и същ търговски обект. И в търговския обект в който е софтуера да не се приемат плащания в брой или с карта.
   Пример към вариант 4:
       Търговски обект 1
е мобилен - касовият ви апарат е регистриран в нап без стационарен обект. Издавате касови бележки на място при клиента но нямате софтуер с вас ( много важно !!!). Вечерта като се прибирате в главния ви търговски обект 2 в който приемате само плащания по банков път и не приемате плащания в брой или с карта ( много важно !!!), но имате програма за фактури например (която не отговаря на изискванията за СУПТО), можете да издадете фактура към касовата бележка която сте издали в 'мобилния' търговски обект.



Можете да ползвате горното описание, само за да добиете обща представа за новите изисквания. За вашият конкретен случай се консултирайте с вашият счетоводител или юрист. Можете да гледате и семинара на НАП за данъци и осигуряване за 2019 год. в който се правят някой разяснения по новата наредба, има описан и пример 4 ( видеото горе ).

Повече информация можете да намерите и в страницата на НАП от следния линк : http://nap.bg/page?id=744

***

Ако се интересувате от темата , можете да гледате целият семинара на НАП за данъци и осигуряване за 2019 год. в следващата статия по долу. (след 5:35)

За подробности следете и канала ни във Facebook



Семинар на НАП - 'Данъци и осигуряване за 2019г'



България
София 1111
ул.Манастирска 1Б, вх.А, офис 2
тел.: +359 2 9719930
+359 88 9265535, +359 2 9995025
с цел подобряване на обслужването - всички разговори се записват.
e-mail: двоен клик за дa видите
работно време :
понеделник-петък
09:00-12:00, 13:00-18:00
Срещи в офиса - само след уговорен час.
Условия за ползване

Декларация за поверителност
Лицензионно споразумение
Ключови термини
FaceBook     FaceBook     FaceBook

Copyright © 2004-2019 , ProSystems Ltd